Monday, January 19, 2009

I got chills, they're multiplyin'...

Noe må gjøres med inneklimaet på skolen, det er faktisk varmere ute. Siden det er dårlig luft inne er det alltid en tulling som åpner ett vindu, men gjerne fler og dette er forsåvidt greit, hadde det bare ikke vært three degrees below freezing! Når vi er inne bruker vi innestemmen, hvorfor kan vi ikke bruke inneklærne også? For litt siden prøvde skolen, eller jeg brude si elevrådet å få et godt og varmt inneklima, men med engang fingrene var tint slo de søren meg av varmen. Dæven døtte sykkelstøtte sier nå jeg! Det er vinter, mer varme til folket!

Apropos tullinger som åpner vinduer, det skjedde igjen. Jeg lukket det for en grunn... Dette er helt dødfødt.

I dag måtte jeg kave meg gjennom en meter med snø. Kanskje mer til og med, det rak meg opp til kneskålene. Bra, jeg hadde tatt på gamasjer eller så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, helt sikkert blitt reduced to tears. En tilfeldig forbipasserende hadde nok funnet meg frosten ihjel, ved postkassen vår. Selv om jeg kom en halvtime for sent til timen, må jeg innrømme at det er koselig med snø. Hadde det bare kommet tidsnok for julefeiringen, men da blir det skitur med pappa i år også og hva er det? Jo, det er bra. Det er alltids morsomt å feste to planker på beina og stake seg framover, mens man ber til gud om å ikke dø i nedoverbakkene.

Fremdeles 11 dager igjen, til Jeppe tar turen ned. Det virker som en evighet siden jeg så han sist, men allikevel følelse det som om det var igår. The countdown continues..

3 comments:

Jeppe said...

My Sultaness of Swing, nå får du passe på at du ikke dør av hypothermia, for det vil vi ikke ha noe av! 'n I miss you!

Anonymous said...

Agree i den snø-tingen. Jeg mener, jeg kom 1 time for sent. Fin snø, men et helvete å komme seg noe sted i snøen! :P

Luka said...

EY. Ikke klag på elevrådet. Eller jo, klag men leave me out of it missy. I know people.
Watch your back.
Jeg skal prøve å få ordnet med inneklimaet, men det er jo strengt tatt vaktmesteren som må ORDNE det praktiske. Jeg er god til å prate om det da, det skal jeg ha.
Du... blogger veldig flittig for tiden. I like it.
PS. Jeg kom ikke for sent.