Wednesday, September 2, 2009

Yesterday I Got So Old

PANG! Da var det igang. Idag var den tredje dagen på Bjørknes og jeg kan nå offisielt kalle meg elev... Igjen. Jeg mener privatist, en liten detalj de liker å påpeke annethvert sekund. Et annet lite faktum lærerne liker å smelle langs ansiktet er eksamen, som tross alt er rett rundt hjørnet. Eksamen, gross og gru. Jeg begynner å lure på om jeg vil klare det. Biologi er fullstendig nytt for meg og nå må jeg lære både i brede og dybde på 10 uker. For ikke å glemme en klar bekymring angående Norsk eksamen. Som Sandvika elev ble jeg godt kjent med data, som privatist må jeg tilbake til den trofaste blyanten, dårlig tid og alle krampene som følger. Joiemeg.

Hittil har jeg hatt tre veldig lange dager. Riktignok må det til, men jeg begynner å oppleve konsekvensene. Jeg glemte teater fullstendig og måtte løpe ned dit for å rekke den siste halvtimen og merker at matpakken min er altfor liten iforhold til det hjernen min skal gjennomgå. Heldigvis lærer man av feilene sine og jeg kommer nok inn i rytmen etterhvert. For jeg må innrømme at jeg syntes det er morsomt. Hele opplegget for meg kun til å glede meg desto mer til målet, nemlig medisin. Dere kan umulig si jeg ikke fortjener det etter den femårige planen jeg har fremfor meg. Alt i alt gleder jeg meg som BH'en til Pamala.

For jeg har egentlig ikke noe imot å dykke dypt ned i pensum, der av biologi boken, noe som er rimelig sjokkerende. Man kan trygt si at den mentale sperren som eksisterte tidligere har blitt slaktet fullstendig. Du skjønner jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan planter overlever den brutale naturen. Heldigvis fokuserer pensum hakket mer på det mikroskopiske og mennesket anatomi og fysiologi. Itillegg er det det første faget som har gitt meg flere a-ha opplevelser og jeg begynner å se diverse sammenhenger. Hadde det bare ikke vært for de udødelige detaljene og all kunnskapen man må ha liggende løst på tungen.

... Men nå har jeg hatt en lang nok pause. Jeg må nok ta opp sverdet og stupe inn i språkdebatten atter en gang, for jeg nekter å gå glipp av Kathinka som modell.

Ciao!

TheGr3yZon3
Jeg har ikke mye plass til overs for annen musikk i hjerte mitt, men The Cure har en vel fortjent plass like bak den godest Jackson. Låtene deres har rett og slett sjel.

The Cure - In Between Days

1 comment:

Luka said...

Eyey, good luck!
Du klarer deg nok helt fint, spesielt når du liker faget så godt.:) Gleder meg til å ha deg som fastlege.