Wednesday, September 30, 2009

Lemony fresh victory shall be mine!

Nå har jeg siklet etter, kanskje ikke det rette ordet, ønsket denne boken i godt over en måned og idag skal jeg endelig få rumpenstumpen i gir, eller ikke... What?! I had a busy day. Stuff happends. Get off my frikin back. I didn't actually buy the book, but I did however hold it ever so gently in my arms. Caressing it, loving it, having forbidden kisses with it. Then some old lady hit me. No not really my life's not that exciting. But I realized I wanted the original hardcover, not the lame paperback, which really makes a feeble attempt of being a book. Nothing agianst paperback, buy them all the time, just this book is special. God damn it just tell them so I can go to bed. I suffer from split personality disorder. Yeah she dreams. Right... I'm gonna switching to norsk now.

J. Randy Taraborrelli, en personlig og god venn av min elskede Jackson, har skrevet ''Michael Jackson: The Magic & The Madness''. Boken tar for seg livet og karrièren hans, samtidig som den prøver å skille mannen fra myten. "The fruit of over 30 years research". Jeg er ikke helt sikker på hvilken bok jeg skal kjøpe, forfatteren har nemlig skrevet flere bøker med samme navn. Go figure. En ble utgitt i 2004 og den andre for ikke så lenge siden. "Michael Jackson: The Magic, The Madness, The Whole Story, 1958-2009". Det er hovedgrunnen til hvorfor den ikke ligger på nattbordet mitt. Jeg velger å se bortifra det faktumet at jeg er treg og skylder på forfatteren. Woosh. Jeg har egentlig aldri likt tanken på å lese en bok om Jackson, men kanskje en god venn klarer å vis mer hensyn.


Nå som jeg har startet denne flotte handlelisten kan jeg informere om en fantastisk ny tegnserie. "North 40". Først trodde jeg den handlet om vanlige mennesker med superkrefter been there done that boring!, men til min store fornøyelse er den hakket med skrekk-orientert og sånt liker man. Vi snakker tentakler, hoggtenner, x-ray vision og zombier. Serien er et kunstverk in all its glory. Den er med andre ord på vei inn i mitt hjem. Hvis du vil ha noen fine detaljer er den skrevet av Aaron Williams og tegnet av Fiona Staples, she colors within the lines, er det bare jeg som tenker på Eurotrip når jeg hører Fiiiiiionaaaaaaaa. Makes me smile. For more in-to-the-fo cheak out Wildstorm Comics.


PLUSSPLUSSPLUSSPLUSS!!!

Herlighet at jeg ikke har fortalt noen om dette enda. Du får bli den første. Ja, du min trofaste enslige leser, Miss Ringo Starr. Jeg er den stolte eier av kinobilletter til ''This is it''. Det er laget film om forberedelsene til selve konserten. Ikke det samme som å se han live, men jeg tar det jeg får. Jeg gir alt jeg har av organer og blod for bare et glimps av den mannen. Selvsagt etter jeg har fått opplevd hans herlighet. Hakkebakke, jeg våkner fremdeles om morgningen og tror jeg skal på den konserten. Synk inn. Synk inn. Synk inn. Bah! Filmen har klipp fra bak kulissene, tilbakeblikk på hans karriere, intervjuer og selvfølgelig Michael Jackson. Konserten som en helhet. Jeg gaper etter luft hver gang jeg ser traileren og mister fullstendig kontroll over tåreapparatet. Trodde aldri det skulle skje. Jeg var fullstendig panisk etter billetter, Internett funket ikke, det var kø på telefonen og gode råd var dyre. Hadde ikke mamma stoppet meg ville jeg løpt til Oslo. Var farlig nær å sove utenfor kinoen, men som sagt fikk jeg tak i billetter. Da Internett var ferdig med that time of month. Jeg våger å påstå at det hadde vært verdens beste konsert.


Zentastic:
Michael Jackson - 'This Is It' Official Movie Trailer

Chillz.

4 comments:

Elizabeth said...

Aww, så bra at du fikk billetter til filmen:D

Luka said...

OHEMMGEE. Det er bra å vite at det er flere enn meg som er insanely obsessed av noe. Jeg smilte ganske bredt da jeg ble referert til som Miss Ringo Starr! Så her sitter jeg og gliser som en idiot. Du får investere i boka da, så er your happiness complete! Akkurat som min.

Luka said...

Jeg har forresten glemt å kommentere den nye headeren din! Sunnsykt kul! Har du laga'n sjæl? Blunkblunk.

Miss Chameleon said...

Heldiggris!!! Jeg vil også på This is it!!!
Mon tro om det fremdeles er biletter igjen...