Wednesday, September 23, 2009

Want to share your awkward?

Nå skal jeg fortelle deg om dagens eventyr. Kommer det til å bli underholdende? Det skal du få avgjøre helt selv. Ettersom dagen begynte helt vanlig skal jeg starte innlegget med en helt vanlig begynnelse.

Det startet som en helt vanlig onsdag. Klokka 7 signaliserte mobilen at det var på tide å finne veien tilbake til virkeligheten. Jeg skal innrømme jeg var en smule motvillig, siden jeg drømte om Michael Jackson, men jo virkeligheten. Tøfler, all brain, aftenposten, colgate, buss 131, Bjørknes.

I min verden betyr onsdager kjemi, med professor morsom og biologi, med professor heit. Merk hvor flink jeg er til å skille mellom dagene. Etter kjemitimen tittet jeg raskt på timeplanen og så at neste time startet 16.55. Jeg hadde med andre ord fem hele timer til å pugge lekser. To kopper kaffe, fire kapitler og godt over 40 regnestykker senere og jeg var klar for Biologi, men først! En rask luftetur. Jeg begynte å gå ned trappene, rettelse jeg snublet ned trappene. Nei, jeg hadde ikke fått noe bedre kontroll over ledene min da det gjaldt å gå ut døren heller. Likevel var det deilig å stå ute i regnet, mens jeg ventet på at klokken skulle bli slagen. Så skjedde det jeg har en egen evne til å klare, en awkward samtale. Du skal få replikkene pluss litt indre dialog.
Høy fyr som røyker, "Nei! regner det"
Jeg har fremdeles ikke merket at han snakker til meg.
Høy fyr som røyker, "Det hadde jeg ikke regnet med"
Flinke meg ser humoren i det han sier og ler, en sånn 'hoho - den var god du' latter.
Han ser på meg som om jeg har rømt fra galehjemmet uten klær. Fint bilde ikke sant?
Jeg holdt på å forklare det morsomme ordspillet, men så nederlaget og latet som jeg ventet på noen. Da han var omringet av ukjente begynte jeg å snike meg forsiktig bort langs veggen. Vekk fra åstedet. Hvis du har sett Mission Impossible filmene, vet du nøyaktig hva jeg gjorde. Ja, i virkeligheten. I skolegården, mens alle så meg. I ettertanke kanskje ikke den lureste avgjørelsen.


Uansett var jeg endelige framme ved det trygge biologirommet. Går inn. Kjenner ikke ansiktene. Tar en sakte helomvending. Det innebar latter, ikke fra min side. Ser på timeplanen. Biologien skulle jo starte nå? Har vi byttet rom? Nei, jeg hadde forvekslet tirsdag og onsdag. Biologien var over for tre timer siden. Merk at jeg ikke klarte å skille mellom dagene. En bitter hendelse.

Så var dagen min like morsom for deg som den var for meg? Kanskje du har hatt en lignende dag? Kanskje du har lyst til å fortelle meg? Du har lyst til å fortelle meg. Du skal skrive det i kommentaren din. Nå.

TheGr3yZon3:
Sara Bareilles "Gravity"
Jeg hørte den på "So You Think You Can Dance", det var en utrolig fin dans.

1 comment:

Luka said...

HAHAHA! Hvorfor kan ikke jeg være der når sånt skjer? Jeg så det morsomme i setningen til røykmannen med en gang. Han var muligens high? On life...
Det er jo litt typisk deg å forvirre dagene?