Friday, September 18, 2009

Kliseste Klisjer = Me Talking Air

En klisjé er som skoene mine. Godt brukt. Noe som har skjedd eller blitt brukt så ofte at det har mistet sjarmen sin og blitt til gammelt vissvass.

Hvis det er slik en kjisje blir definert antyder det at jeg ja, selve livet mitt er en godt brukt klisje. For det første er jeg er en jente. Gudene vet hvor mange jenter som har levd oppgjennom menneskets historie. Jeg er en kvinnelig student. Hadde vi levd på 60-tallet ville det vært litt av et gjennombrudd, men desverre er dette ingen orginal idé i disse moderne dager. Jeg er en tenåring som ikke vet hvor hun skal. Kroppen min har ikke nok blodceller, til å telle hvor mange ganger dette har vært selve ryggraden i masseprodusert filmer fra Hollywood. Jeg har startet på Bjørknes, som jeg heller ikke er alene om. Det fins ikke en eneste ting jeg har gjort, som igjen andre har allerede gjennomgått og du kan banne på at noen har blogget om det klisjefylte livet sitt. Jeg prøver å være et orginalt individ og mener selv at jeg er en smule unik på min egen måte, ikke helt " Mamma, sier jeg er spesiell", mens jeg svømmer i sikkel. Heller spesiell på den måten at jeg har mine små geniale øyeblikk... Slik som alle andre. GAH! Begynner du å skjønne hvorfor jeg er oppgitt? Selvfølgelig kan man alltids argumentere med at ingen har gjort de samme handlingen nøyaktig slik som du. Til det løfter jeg et øyenbryn og ser stygt på deg. Detaljer er ubetydlig vissvass som kan og bør oversees. Hvor mange orginale tanker har du hatt opp til nå? Jeg mener i dette sekundet er det 6 milliarder mennesker på jordkloden, det betyr 6 milliarder tanker og handlinger. Fortell meg helt erlig at du fremdeles følger deg unik etter å ha tenkt over dette lille faktumet. Klarer du det?

Det sies også at ingen fingeravtrykk er like, men er det noen som har skjekket om dette er sant? Hva om det fins en fyr i Kina og en dame i Canada som har helt idenstiske fingeravtrykk? Hva om det har eksister noen før din tid? Vis meg reglen som sier at alle legger igjen ulik fettflekker. Vis meg statestikken. Riktig nok virker dette en smule merkelig å tenke over, tro meg det er nok til å bli ør i hodet av. Likevel er det litt merkelig å bygge opp en hel rettsak rundt noen fettsyrer som etterlates. Det jeg prøver å si er vel at DNA har bare så så mange kombinasjoner, hvis det eksisterer mennesker som ligner på hverandre utseendemessig, hvorfor ikke ligne på et miroskopisk nivå også? Tror du vitenskapsmenn verden rundt vrir seg i graven nå? For man skal alltid stole på vitenskapen... og religion... og mannen i tv'en som sier han har kontakt med Gud. Jaaa, jeg ser hvilken retning jeg holdt på å ta der. Delete delete.
I delete myself daily whooow! I couldn't help myself.
You who else can't help herself?
This was Merete and I approve this message.
Gjett hvilken sang jeg hørte på radio?
David Bowie - As the world falls down
Selv etter tolv år er den filmen fremdeles en favoritt

There's such a sad love
Deep in your eyes, a kind of pale jewel
Open and closed within your eyes
I'll place the sky within your eyes

There's such a fooled heart
Beating so fast in search of new dreams
A love that will last within your heart
I'll place the moon within your heart

As the pain sweeps through
Makes no sense for you
Every thrill has gone
Wasn't too much fun at all
But I'll be there for you-oo-oo
As the world falls down
Falling
(As the world) Falling down
Falling in love

I'll paint you mornings of gold
I'll spin you Valentine evenings
Though we're strangers till now
We're choosing the path between the stars
I'll lay my love between the stars

1 comment:

Luka said...

Det er mulig du er uoriginal og begredelig, men jeg vet at JEG har så mye å by på som ingen andre kan. Prøv dette: ingen i hele verden kan si akkurat samme setning samtidig OG høres helt like ut. Er man ikke original da? Jeg vet at jeg er den enste på denne planeten med mitt fingeravtrykk, fordi ingen andre har akkurat den samme sammensetningen av foreldre- og forfedre-gener som jeg har. Det er garantert en eller annen strek som bøyes bittelitt annerledes mot venstre, enn hos min nesten-tvilling. Trust me on this. Vi ses på lørdag, nesegrevet. Jeg likte din utfyllende kommentar på innlegget mitt forresten. Flott at noen gidder å kommentere, men jeg får prøve å burne dem mer direkte. Du får blogge litt oftere.