Tuesday, August 11, 2009

Oh, Blanche, Stop Blubbering.

Jeg sitter her og tenker på slutt scenen til Grease.

FRENCHY Oh, look! Oh, the gang's together!
MARTY But, what are we gonna do after graduation?
JAN Yeah. Maybe we'll never see each other again.
DANNY Nah, that'll never happen.

Jeg har alltid lurt på hva som skjer med karakterene videre når rolleteksten kommer. Blir Sandy og Danny gift? Hva skjer med French, kommer Rizzo og Kenickie til å vare? Hva skjer med gjengen nå som skolen, det som førte dem sammen, er over? Holder de kontakten eller er de egentlig så forskjellig at de vokser fra hverandre, nå som de ikke har en fellesnevner.

Uansett så har min personlige Sandy kommet inn på Tromsø og det fremkaller en fin blanding av følelser. Jeg er spent på hennes vegne, men Gud som jeg kommer til å savne å se henne hver dag. Alt vil forandre seg uten den lille sukkererten, men nå som jeg tenker over det har jo dagens samfunn lagt opp til lang distanse forhold. Istedenfor å vente en uke på et brev kan vi isteden plukke opp røret og taste nummeret. Jeg tror dette kommer til å bli et ganske så snasent kapittel. For ikke å glemme at dersom jeg blir klin kokos gal får jeg enda en grunn til å reise opp til den fremtidige psykologen vår. Vennerabatt er tingen.
Så da er det bare en siste ting å si...

A Womp Bom A Looma... A Womp Bam Boom!

We go together like ramma lamma lamma ka dingity ding de dong. Remembered forever as shoo-bop sha wadda wadda yippidy boom de boom. Chang chang changity chang shoo-bop that’s the way it should be.
Wa-ooh, yeah!

TheGr3yZon3

1 comment:

Luka said...

I think I'm going to cry.
Jeg kjenner et sammenbrudd komme hvert øyeblikk nå. Jeg kommer til å savne deg i hjel.;(
Du har å flytte opp til Tromsø.