Friday, May 15, 2009

Man Er Jo Bare Russ En Gang I Året

Chickelacke, chickelacke, show, show, show;
Bummelacke, bummelacke, bow, bow, bow.
Chickelacke, bummelacke, jazz bom bøh;
Julekake, julekake, hjembakt brød

Idag har det store målet blitt oppnådd. Jeg har nå tatt 50 knuter og russefeiringen er komplett. Under kan du se skråstrekk telle hver og en av de 50 små skjønnheten. Jeg må innrømme at jeg ikke trodde jeg kom til å klare det før 17. mai, men hoho nå har jeg fått den "gyldne" dusken, and I couldn't be happier! Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en liten Oslo tur, sammen med Kathinka, Elisabeth og Wenche. Sammen slet vi oss gjennom de fire avgjørende knutene. Der vi krabbet fra stortinget til slottet, sang julesanger rundt et tre i 10 minutter, og gikk rundt med Betty Blue og sist men ikke minst kjøpte vi en kondom vha. kroppstråk (stikkord er mantrain).

Så nå sitter jeg med isposer på knærne og koser meg sammen med den nye kjærsten (på deling). Hun er naken og hun sier meg ikke imot, den perfekte kvinne. Det er utrolig deilig og endelig få skrevet blogg innlegg. I can hardly express my glee, uten å være sarkastisk. Jeg hadde kjemi tentamen og 1500 meter testen i gym, to fryktlige ting som gikk overaskende bra. 15 mai får med andre ord 10 knuter. Alt i alt er jeg ekstremt fornøyd med russefeiringen min og er helt sikker på at den ikke hadde blitt like kul uten den lille sukkererten min. Jeg kan vel også fortelle at jeg kom opp i Fysikk og Englesk eksamen, så det blir jo spennede å se hvordan det går, make or break.

Skal vi se snart er det 17 mai, Norges grunnlovs dag. Hipp Hipp HURRA! dagen der vi feirer at en medlemmer av riksforsamlingen underskrev landets grunnlov på Eidsvoll. Ironisk nok "meldte" vi oss inn i union med Sverige kort etter, men jaja sånt skjer. Alt er med på å skape et land og dets folk. En dag full av soft-is, pølser, nasjonalfølelser, tømmermenn og barnetog. Apropo tog, dette var jo egentlig en fin innledning til 17 mai planene mine. Nemlig russetoget! jeg gleder meg skikkelig. 16 mai, blir grilling på "russisk" måte. (Hoho så du hva jeg gjorde der eller?) jeg håper dette innlegget blir hakket mer godkjent enn det forrige og jeg vet jeg har en del å ta igjen her. Wish me luck, I'm back, and I hope I'm black. Dagens fotografiske documentasjon må komme sende ettersom jeg brukte engangskamera. YES I said it engangskamera, 100% retro and loving it!

Her har du litt musikk du kan høre på, mens du blar nedover de 50 knutene mine, *skryt skryt* og blablabla...
Doves - Jetstream
MGMT - Kids

24 timer uten å sove
- Knute ********
Sitte under pulten en hel skoletime
- Linjal
Be om sextips fra moren til en medruss
- Sikkerhetsnål
Bade ute før 1.mai
- Ispinne
Gå med brød som sko en hel skoledag
- brødskorpe
Kysse en lærer
- Kritt
Være med på et trynannstreff
- Billettarmbånd *
Sette en utgave av Blekka eller russeavisen synlig på bladhyllen/avisstativet i kiosk
- Bit av blekka eller russeavisen
Kysse en politimann/dame
- Seiman/dame
Still klokken to timer frem og lev etter den tiden i et døgn
- Timeglass
Reise seg hvert femte min. i en skoletime og rope, SKÅL
- Champagneglass i plast
Ha på russebuksa hver dag gjennom hele russetiden
- Stoffbit
Drikk en 0.33-liter uten hender eller assistanse
- Etiketten
Gå med en annen russ i bånd en hel skoledag
- Taustump
Gå med 8 nyåpnede wunderbaum rundt halsen en hel dag
- Wunderbaum
Rote med en som tidligere har vært russ
- Et kamferdrops
Kline med en russ av samme kjønn
- Rosa fjær
Servere en uteligger Big Mac
- Plastkrus
Kjøre 10 runder i en rundskjøring (tut om nødvendig)
- Lekebil
Spise en burger på to biter
- Bit av innpakningen
Ikke ha sex i russetiden
- Uåpnet kondom
Forsøk å få en gjenstand til å sveve. Konsentrer deg om dette i 15 min.
- Tryllestav
Beholde russelappen gjennom hele russetiden
- Russelappen
Flørte åpenlyst med læreren i timen og takke for igår
- Hjerte i skolepapir
Være på skolen hver dag i russetiden
- Et kakelys
Sitte med fingeren i øret en hel skoletime
- Q-Tips
Gå med en oppblåsbar dukke på et kjøpesenter og lat som det er kjæresten din
- Mini dukke
Krabbe fra stortinget til slottet
- Skolisse
Sitte på fortauet med et skilt der det står "en tut=en skål"
- Bjelle
Gå sammen med 3 medruss og spis kantinen på skolen tom for en spesiell vare i løpet av storefri
- Bit av kvittering
Spise to frossenpizzaer på 20min
- Pizzaskorpe
Gå til en frisør av motsatte kjønn og spørre om assistanse til å lage pulesveies
- Kam
Kjøpe en kondom pakke kun ved hjelp av kroppsspråk
- Kondompakke
Syng julesanger mens du går rundt et tre på et folksomt sted i 10min
- Juletrekule
Gå hånd-i-hånd med en annen russ i en butikk, glise bredt og kjøpe vaselin
- Vaselinboks
Være slaven til en medruss en hel dag
- Russekortet til medrussen
Svare med Jeopardy-stil en hel skoletime. Gjerne lage et "pling" før hver gang.
- Liten bjelle
Putte 2 tamponger i munnviken og drikke en halvliter
- Tampong
Løpe ut på en fotballbane og kysse dommeren eller keeperen(ikke tippeligakamp)
- Rødt kort
Leie postman Pat-film og ta en slurk hver gang han bomgirer
- Liten blomst
Si halleluja for alt læreren sier en time
- Kors
Ha kjæreste hele russetiden
- Bit av kjetting
Melde seg til politiet for elpeslang
- Plasteple

4 comments:

Jeppe said...

Ja det var jo en god samling, glad jeg kunne gjøre mitt for å skaffe deg -en- russeknute hvertfall (pokker ta denne avstanden). 16 days and counting, blir utrolig deilig å komme hjem til deg nå <3

Luka said...

I like it.:D Jeg har tatt 20 av de som står der.:D Gratulerer til deg og litt til meg, eller hva capitan? Det blir russisk grilling i morgen og tømmermenn på 17 mai.:D jippyay.
BRA innlegg.:D

Elizabeth said...

Hahahah, du er litt kul med alle de knutene xD <3

Mort said...

Gratulerer med knutene, ja dette retter opp lite blogging i det siste