Saturday, May 16, 2009

La Det Sving La Det Rock & Roll

Jeg ser nå på Eurovision Song contest, som mamma hadde tatt opp for meg. Jeg fikk jo ikke sett det fordi jeg var travelt opptatt med å pugge redoksreaksjoner.så nå skal du få lese min personlige formening om de forskjellige bidragene. håper jeg ikke må bruker spole knappen. Melodi Grand Prix er nå ganske grunnleggende i samfunnet vårt. Det har jo holdt seeg gående siden 1956.Så nå får du min formening om semifinalene. Del 1 og del 2.

First off:
- Montenegro: En klisjé. I'm loving Mr. Ballerina, men sangen var vikelig forfærdelig.
- Czech Republic: Mr. Superhero er som rett ut av drømmene mine, I would totally marry that gypsy. Fengende, men frysningene er ikke der. Har jeg sagt at det er det kuleste jeg har sett?
- Belgia: 50-talls rock, dette virker lovende. The copy cats! Eller kanske bare elvis knock off. Jeg tror faktisk jeg likte den.
- Belarus: 80-talls rock. Snasen åpning. Forventingene har blitt løftet. Wow! Okey Mr. Fabio. Kan ikke si at den skuffet. Itust goes to show, Sash and Fabio should have done a calabo years ago.
- Sverige: vår søta bror. Det var ikke akkurat en Abba låt, men frysningen kom. So I guess I like it. Det er jo litt artig at de prøver å få Oprah inn i en popsang konkurranse. Skal innrømme at det var veldig bra levert. Sverige gjorde en god jobb.
- Armenia: Åpningen var som en dramatisk filmen. Okei jeg liker den allerede. Melodien er fantastisk, teksten derimot... Heldigvis er melodien viktigst for meg. Their preformence is exciting. Umh, not a fan of the ending. Sister here we go? Jeg er ikke fornøyd lenger.
* Jeg har fremdeles ikke hørt den ultimate låten. Miss. Norweigain commantator er derimot helt fantiastisk!
- Andora: Dårlig jenteband. Ser ut som Ginger Spice har made a comeback. Hva skjedde med henne forresten? Jeg har hørt den samme melodien før, gjenbruk av sanger er ikke tillatt i min bok, ikke godkjent. Denne kommer til å burn out fast than my ulsers. Eller hva Betty Blue?
- Sveits: Konkurransens aller første vinner, skal vi se om de greier å gjennoppleve glansperioden. Minner meg om Killers, men så kommer en hes stemme. Come on guys chill me, thrill me, fulfill me! Hadde han bare hatt litt futt i stemmen der i refrenget. The song is "falling" short, and I will most certainly not catch him. Alt i alt liker jeg den, det forventet du nok ikke?
- Turkey: ("Hold på pacemakerne" she cracks me up.) Ser ut som survivor videoen til Destiny's child. Masse hår og fyrverkeri, trenger man virkelig noe mer enn det? Var en smule fengende, and well sex sells. JeEg tror jeg hadde blitt gal om jeg måtte høre på denne sangen fler enn en gang. The stage performance er spåennende da. Jeg syntes de var flinke.
- Israel: Okey mam? I can't understand a word you're singing. "There must be another way" to get my attention. Jeg skal innrømme at sangen er fin. Spesielt nå som de har fått visst hvor begavet de er med en tromme.
- Bulgaria: "Dette er ille" I cant wait! I will never "give them my time". Den er en ganske sær. Ikke synger de rent heller. People hyling og skriking er ikke en sang, and why on earth is he singing like a girl?
* Det er tydeligvis mange rare sanger som er ute og går.
- Island: Minner meg litt om Lene Marlin. Denne sangen var virkelig fin. Jeg har ikke noe negativt og si om den. Two thumbs up. Den er vel favoritten min so far. "It's true"
-F.Y.R. Macedonia: Omg jeg elsker det håret! Okey he's on the floor, I repeat he's on the floor. Jeh Jeh ikke det helt spessielle.
- Romania: The promise of half naked women, who like to party, has just been made. *Finger crossed* Gjenbruk av dancemoves... tsk tsk, heldigvis er det et funke-fresht move. Den var ikke så værst, men det var heller ikke wunderbaH.
- Finland: Hardrock halleluja, litt teknologisk musikk, møter westside. I find myself liking the song, in one of those interestingly sick ways.
* Jeg syntes det er de nordiske landene som har de sterkeste sangene, men det har kanskje noen med den felles kulturen vår? Eller hva tror du?
- Portugal: Fargerikt. En fin og rolig sang. Spørsmålet er om jeg hadde stemt på den, noe jeg tviler sterkt på. Den var rimelig kjedelig. Heldigvis er det opptak, spol!
- Malta: Den stemmen er helt himmelsk, selv teksten er godkjent. Helt enkelt fremvist, hun er så flink at det ikke trengs et stor show for å immponere. Jeg tror vi har en favoritt, kanskje Malta får stemmen min?
- Bosnia & Herzegovina: Den er som tatt rett ut fra the good ol' days. I like it, Men de kunne ha spart seg for the pose.

Alright det var vel den siste. Kvelds 18 bidrag har fullført, noen bedre enn andre. Da får jeg vel make my future predictions om hvem jeg tror kommer videre.
Belgium, Belarus, Sverige, Armenia, Sveits, Turkey, Island, Romania, Finland, Malta.
Det blir spennende å se om my predictions er rett. I'm excited!
Selvfølgelig er det en militarisk oppvisning. Det er tross alt russland vi snakker om der. Neimen, der er jo t.A.T.u. Jenten som verden til å tro de var lesbiske, for så å trekke seg tilbake. they're in, their out. Make up your mind!

Resultatene:
Turkey, Sweden (Gratulerer!), Israel(det hadde jeg ikke forventet), Portugal (men den var så enkel og kjedelig), Malta(Yay!), Finland, Bosnia & Herzegovina, Romania, Armenia, og Iceland!
Ojoj 7/10 er jo ikke dårlig.

2 comments:

Jeppe said...

Bra du følger med (Jeg vet jeg ikke gjør det). Får satse på at Norge vinner, skjønt, med østblokklandene som kun stemmer på hverandre gjenstår det å se. <3

Luka said...

Ååååå, jeg er nylig blitt fan av Grand Prix selv, så jeg setter pris på ditt detaljerte innlegg om deltakerene. Alle nabolandene stemmer på hverandre, og jeg synes det er utrolig søtt. Rørende og vakkert er det. Alexander Rybak in my heart. Alle digger Alexander, deriblant jeg.
<3