Tuesday, May 19, 2009

Jimminy cricket det var federlandets dag

I dag er det, som en hver oppegående person vet, 19. mai, noe som da betyr at 17 mai var for 2 dager siden. Likevel skal jeg late som jeg nettopp har kommet inn døren fra russetoget i Oslo på selve dagen.

Jeg sto opp kl. 7 med en ørken som munn og tomatrøde øyne. Det hadde nemlig vært 16'ende mai- feiring oppe i loftet på garasjen. Skal si det tok av, men sidespor! Etter noen kjappe øyndråper var jeg good as new og klar til avreise. Destination unknown(en siste russesang, med en kvalmende video), neida målet var den gamle skolen til Anine. Vi hilse på familien hennes og løpe tilbake til bilen for å rekke the Russefrokost hos Gyda, sammen med de kule russejentene '09. Stikkord er nammenamm. Før vi dro til Oslo ble det russedåp i all sin hellighet, med prest og sølvtusj. Noen av de nye navnene ble blant annet. Platon, Svelgaren, kozepose, Monsen, Brille, Hotline, Fjellgeit, Kamfer og Nesegrevet, the latter being moi. Vi kastet noen kort inni et barnetog and mounted the buss to Oslo.

Dagens Høydepunktet var helt klart møtet med Oddvar Torsheim! Lov meg det no, så blir det oss to, jeg vil du skal sei det noOoOo. Hans terapautiske sidesprang er helt herlige! Vi flokket rundt han som fluer over sukkerlake. Russetoget var kort og godt, men hovedsaklig rødt. Ned fra Gyldenløves gate, ned langs Karl Johan og inn på rådhusplassen. Der tok vi farvel og dro hjem til hvert vårt hus. Hjemme fortsatte feiringen med å spille magic, det er en evighet siden sist og forfriskende friskt. And that concludes the 17 mai oppramsingen. Shipp hipp hurra for Norge! russefeiringens siste dag var med andre ord vellykket og merkelgi nok var det sol, imotsetning til i fjor da det snødde av alle ting. Det vil bli merkelig å leve uten russebuksen, spesielt ettersom den begynte å gro seg fast inni huden min. *grøss* Jeg vil virkelig ikke vite hva som befinner seg på den buksa nå.

VERDENS NYHET! Er jo selvfølgelig at Aleksander Rybak vant Melodi Grand Prix. De av dere som ikke har fått med seg det har vel nettopp kommet seg vekk fra ulveflokken sin? Nasjonal følelsen var derfor på topp og jeg gleder meg allerede til neste MGP! I’m in love, with a fairytale. Even though it hurts, cause I don’t care. If I loose my mind, I’m already cursed!
Jeg er helt besatt av den sangen. Dag inn og dag ut spilles den mellom tannhjulene.


Hvordan var din 17 mai?
Post Script bilder kommer senere!

1 comment:

Jeppe said...

Høres ut som en fin 17. Mai, våre oppvåkninger var omtrent like ;). Satser på at du hadde en fin russetid. <3<3<<33<3<3<3