Thursday, January 14, 2010

Followed By Other Amazing Hits Such As ''Blogging My Heart Out'' & ''Ops I Typed It Agian''

For kun noen få sekunder siden var jeg på nære nippen av å spille truth or dare online. Yes you heard me. Pathetic in ways your mom can't bend.

Jeg må nesten innrømme at jeg liker Pokerface. Død og førdervelse! Jeg syntes den er snasen, besides she cute with a chance of freaky. Ukens størrste nyhet er vel at jeg har ryddet det bomba horehuset mitt, annet enn det har det vært lite spenning.

Jeg lurer på hvordan andre ser meg, om det er positivt eller negativt? Det hadde vært intressant å kunne se seg selv fra en annens synspunkt, uannsett hvordan syn de har. Det er et aspekt av mennesker jeg har brukt mye av den begrensede hjernekapasiteten min til. Nemlig hvordan andre oppfatter verden. Det er så fjernt og tenke at min oppfattelse av for eksempel fargen rød kan være en annens turkis, men vi er begge blitt opplært til at det er svart. Skjønner du hvor jeg vil, annet enn inn i buksene dine selvsagt. Alt blir på en måte en illusjon, en form for opplært virkelighet. Det er nesten som å si at man kan bøye skjeen, fordi den egentlig ikke eksisterer. Det er jo helt utrolig å tenke at et fast objekt man kan holde egentlig ikke er der, men at de lille grå cellene holder oss for narr. Hjernen vår danner altså rammene for hva som er mulig, omtrent som et mentalt fengsel. Er det ikke fasinerende? Man kan umulig stole på noe idet hele tatt!



.... right, if you understood even one third of what I just shoved in your face I love you, if not you have much to learn young grasshopper. So brush you teeth before bed, don't do drugs, and if you walk in on your mom and I, it's not personal it's business.


Indecent References:

Tom Waits - Chocolate Jesus
Kanskje du hører på sangen hvis jeg spør deg direkte. Kathinka. Kan du høre på sangen? You know for once in your life.

Gratulerer med dagen Elisabeth!
If you begin to smell old people, don't worry it's just you.

2 comments:

Luka said...

Ja, jeg kan høre på sangen. Når jeg kommer hjem fra jobb.
Ellers har jeg ikke noe spesielt forhold til de ordene du skrev, men de er jo ikke akkurat fine.
På begynnelsen av innlegget trodde jeg du mente at du lurte på hvordan andre mennesker oppfattet DEG, men så avsluttet du med hvor forskjellig virkelighetsoppfatning man kan ha.:p Jeg vet ikke om det finnes noen som har så annerledes syn på ting og virkeligheten?

ŘÌ$H said...

Hey! Jeg tror måten man kan se seg selv på er gjennom sine supernærmeste venner. Jeg snakker ikke om bestevenner, heller ikke om gode venner. Kanskje familie og kanskje de som kan avslutte dine setninger.