Sunday, December 28, 2008

Santa's Workshop

Jeg har ikke nevnt dette før, men de fleste vet det alt fra før. Jeg er deltids ansatt på ICA nær og har vært det siden november blablabla... Det morsomme er kundene. noen vil man slå ihjel med en mini pariser, mens andre vil man hoppe i armene til og aldri slippe. Man må virkelig ta det gode med det onde. Jeg har tre favoritter, hundre haters og resten er helt nøytrale. Mine tre kjærester er en høy pappa som alltid har et smiler, nesten som han lukter rainbows and unicorns han er så hyggelig. så har vi gammer'n hvis han ser deg blir du stående å prate i flere timer. sist snakket vi om pepperkaker og Sverige det var helt bisart, unnsett han er veldig morsom og vi har det veldig gøy sammen, alle på jobben liker han. så er det Shorty en lav, litt rund mann med rødt hår prater om fotball, pils og guttaboys. av og til har han annet å tilby men som oftest går det i fotball. Jeg prater ikke så mye med han men han sprer gleden.
ÅH vent! Det er fire favoritter, jeg glemte en utrolig hyggelig dama som også er en av ICA's faste. Hun kommer minst to ganger hver dag smiler og ler og prater om masse rart hele tiden. Hun jobber på er eldrehjem og virker som hun faktisk bryr seg om mennesker. Disse fire nye vennene mine har HELT forandret synet mitt på menneskeheten, det er faktisk håp. Jeg var bekymret for at kollegene mine skulel være skikkelige sære og noen av de er de to sjefene mine og "Danny" (names have been changed for their own protection) Danny tar pause når som helst uten å si ifra, resultatet blir at jeg får masse kjeft av kundene. når han skal rydde på lageret tar han heller en røyk i fryseren, resultatet blir at jeg får masse kjeft av sjefen. Han kommer høy på jobb, han kjefter på kunder så de begynner å gråte, han har en ekkel/ skummel personlighet og han skaper bare problemer. Det er et under han fremdeles har jobb der. Sjef 1&2 er sære, men koselige jeg vet ikke helt hva jeg kan si om de to rakkerne de må bare oppleves. Resten er fun fun fun! idag hadde vi kassemøte, som er dekknavn for pause m/prat mens jeg sitter i kassen. Very nice!

Nå skal du få høre om dagens intriger.
Intrige nr. 1
En eldre kvinne kom inn i butikken med fryktelig vondt i foten, så jeg henter jeg henne en stol og går tilbake til køen. Plutselig begynner stolen og trille og hun falle bakover, det var nesten som i film med slow-motion and everything, jeg trodde hjerte mitt skulle stoppe. Jeg var så redd hun hadde skadet seg eller det som verre var. Så der lå hun på ryggen mellom kasse 1 og 2, slik en skilpadde når den er blitt endevendt. Det var vrient og få henne opp igjen, third time's a charm. det gikk greit heldigvis hun skadet seg ikke.

Intrige nr. 2
Sjef 1&2 er dratt på juleferie, uten og fortelle resten hva som må gjøres. So needless to say. vi manglet uhyrlig mange varer. varen eller mangel på varen, som skapte mest problemer var H-melk, alle skulle plutselig lage grøt IDAG av alle dager. Jeg sitter i kassa og hører en kunde begynne og skjelle ut Julie fordi vi ikke har H-melk, da jeg kom dit hørte jeg " Nei da går jeg til Østerås" og blodårene hennes pulserte, hun var som en skummel Hulk. Det ender med at hun kaster hun fra deg kurven, som er full av varer midt i butikken og stormer ut. Det var sylteagurk, nøtter, frukt og brød overalt. hva slags oppførsel er det? Alt dette på grunn av en liter melk. HÅPLØST! Hun har sikkert hatt en dårlig jul, fikk sikkert kull i strømpen sin...


Well there's no use crying over spilt milk so...
Intrige nr. 3
Det var en veldig merkelig start på dagen, en middelaldrene mann skulle kjøpe noen varer. nei vent det er bedre å bare gi deg dialogen...Mann: Du er veldig pen.Moi: Takk... *awkwark laugh*Mann: Ja, nå skal jeg ikke prøve å sjekke deg opp men... *lurt smil*Moi: *Really awkward laugh, moves in seat* (Thinking: Say something!) Nei, hadde jeg vært litt eldre kunne det nok gått fint det...
The End
Det var så awkward... but F-en hilarious!

1 comment:

Luka said...

Awkwaaaaaaard.
Du må venne deg til å bli sjekket opp. Jeg synes tydelig jeg kjenner han fyren med rødt hår, men kanskje jeg bare har drømt. Ville ikke vært første gangen for å si det sånn.:}
Så, action AT work. Kan det bli bedre.
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3<33<3<3