Monday, July 27, 2009

Oh my ears and whiskers, how late it's getting!

Det har snart gått en hel måned siden jeg sist fikk ånden over meg og blogget. Riktig nok kan det være pga mine to dungeon masters, som har holdt meg innelåst på hytta. I guess we'll never know. They almost broke me! Heldigvis, fikk jeg fresh blood, da Kathinka tok den tradisjonelle turen. Captivity really ain't that bad, with such company. Det er nemlig her dagens tema kommer rækan på ei fjøl. Det hele startet da jeg fikk bursdags gaven min på forskudd skjønner du.


*Kremt* Drum roll please!
Tim Burton's: The Melancholy Death of Oyster Boy OG! verdens mest fantastiske lille "skapning" på denne jord, en Alice in Wonderland locket featuring.... The White Rabbit på forsiden. En gjenstand som jeg forøvrig har på meg this very moment. Det er vanskelig å finne ord som uttrykker en så perfekt gave. *Pause to catch breath*
Staring girl
I once knew a girl
who would just stand there and stare.
At anyone or anything.
she seemed not to care.

She'd stare at the ground,
She'd stare at the sky.
She'd stare at you for hours,
and you'd never know why.

But after winning the local staring contest,
she finally gave her eyesa well-deserved rest.

Dere har kanskje alt skjønt hva dette innlegget vil basere seg på, men for de av dere som er like treg som meg i oppfatningen... He he, skal jeg nå sende av gårde overskriften.
Tim Burton sin adapsjon av Alice in Wonderland, skrevet av Lewis Carrol, a man after my own heart.


Som kjent har Tim Burton en egen evne til å lage særegne og visuelle orgasmiske filmer, som renner over av hans helt forvridde stil, der seeren (ihvertfall jeg) krever mer. "It's kind of a mixture of some distorted live action and animation. I can't relate it to anything because I'm not sure what to relate it to. It's kind of new territory for me.", sa Tim Burton til Disneys D23 Magazine. I just got goosebump! How about you? Boken er temmelig mørk fra før og etter den har fått den gotiske behandlingen kun Butron kan gi, tenker jeg publikum vil gi seg fullstendig over. Mine kilder sier at filmen skal på en måte fortsette, istedenfor å gjenta. Altså vil handlingen vike fra den originale versjonen som ligger dypt i mitt hjerte, noe jeg anser som positivt for filmen. Tim Burtons versjon vil være en blanding av de to bøkene, "Alice in Wonderland" & "Through the Looking Glass", der Alice vender tilbake til Wonderland som tenåring, noe som gir Burton rimelig frie tøyler. Jeg er helt sikker på at han kommer til å ta Wonderland tre hakk lenger inn i crazytown, and I can't wait! Det er den perfekte filmen for han, en mørk og detaljert historie med fullstendig sinnsyke figurer.


Det er en australsk skuespiller ved navnet Mia Wasikowska (er det bare jeg som har problemer med etternavnet?) som spiller Alice, et relativt nytt ansikt som jeg tror virkelig vil fange Alice sin uskyldighet, mest fordi hun ikke er blitt ødelagt av Hollywood. Helena Bonham Carter spiller The Red Queen, mens Anne Hathaway spiller The White Queen. I think it'll be interresting to see the two play off one another, don't you? Crispin Glover, endelig får jeg sett han igjen, spiller The Knave of Hearts, Alan Rickman er The Caterpiller, noe jeg gleder meg til å både se og høre. Jeg tror nemlig stemmen hans passer utmerket til den rollen, men hva er vel en Tim Burton film uten hans perfekte makker? Selvfølgelig vil Johnny Depp spille The Mad Hatter. Jeg hadde ganske blandet følelser om dette lille faktumet, siden den gale hattemakeren er en av mine personlige favoritt figurer. Så naturligvis var jeg en smule bekymret for at Johnny-boy skulle ta i for hardt og ødelegge mon chér. Heldigvis! skjønte jeg at min paranoia var unødvendig, etter å ha sett traileren. Jeg er rett og slett flau over at jeg idet hele tatt var i tvil.

Det eneste problemet er at filmen kommer ut 12 mars 2010... Ikke nok med at jeg har ventet godt over ett helt år på denne filmen, jeg må hold nervene i sjakk et år til... Do me a favour, knock me out cold and wake me on the 12th.


TheGreyZon3
Alice in Wonderland Official Trailer

1 comment:

Elizabeth said...

Det er da ikke en Tim Burton film uten Johnny Depp?! Filmen ser ut til å bli kuuul:D