Tuesday, January 22, 2013

I'm finally here!

Hjernen er litt mushy, så vi får se hvordan dette går.


Jeg er endelig framme i Sydney og man skulle ikke tro det men det er mye som har skjedd. fly turen tok 31timer og 50 minutter, which is a long fucking time... på flyet til Beijing ble jeg kjent med mannen til venstre for meg og vi fikk turen til å virke korter. I Beijing traff jeg ei jente fra Sverige som jeg hang med hun skulle videre til Melbourne for å jobbe og treffe venner, så jeg skal prøve å stikke innom henne når jeg er i melbourne selv. Vi ble etterhvert kjent med ei anna jente fra Sverige, som var minst like hyggelig og den 7timer lange layover var ikke så ille som jeg hadde fryktet.

Endlig framme i Sydney og jeg vet ikke hvordan jeg skal får uttryke gleden min. På flyet, rett før landingen, hadde jeg en helt usaklig frykt over at jeg ikke ville slippe inn i landet. ved passkontrollen mente mannen med makten at jeg ikke lignet på pass bildet og måtte ha en second oppinion. Heldigvis ble de enig om at jeg er meg. vi fikk et gul kort som måtte fyllest ut på flyet itillegg og det er det helt latterlig spørsmål og formuleringen er merkelig. Are you a convict eller har du holdt på med krimialitet. Altså dette er Australia det burde ikke være et problem. Hø. Hø. That's not funny Merete!

Første inntyrkk av byen er at menneskene er velidg hyggelig og det er veldig mange asiatere her. Det er som å være i Asia liksom.

Uansett, jeg prøvde å legge meg ned og få en time på øret, men det var ikke bare bare. Byens kall var sterk. Så jeg tenkte jeg skulle ta en tur til Operaen og Sydney Harbour Bridge. I følge kartet var det ikke så langt men det var heller ikke målestokk på det. Jeg var temmelig ferdig da jeg endelig hadde fullført målet mitt. jetlag og verkende kropp spiste jeg lunsj på en food court inærheten av George St. Jeg vender meg nok til enen byen, men jeg savner Oslo alle jeg kjenner. Huden min lyser opp i solen som om jeg er Mr.Burns etter en av behandligene sine. Dagen ble avsluttet i Hyde Park, etter det dro jeg til herberget for å sove en time som ble til 5. Nå har jeg klart å bl trøtt igjen så vi får se om jeg ikke får sovnet nå.





Det er fremdeles mye å se og mye å gjøre.

1 comment:

Anonymous said...

WEE!
Fantastisk! Kunne ønske jeg var med!
Fortsett blogging med bilder og beskrivelser! Keep me updated.