Thursday, March 12, 2009

The Interveiw

Have you ever experienced waking up in the middle of the night, only to find someone... or something, hovering over you?

Well today's the day you when you, my dear reader, can get down and personal with this creature. I met up with this fine specimen, while she was sitting alone in a corner, Hammering her fingers on the keyboard. Clearly trying to avoid the other people around. Singing " I'm leaving you for the last time baby".


Nr.1 I clearly have her attention. What frightens you?

Uhmmm. Mest? av alt? Sier hun, mens hun fniser bort alvoret. Jeg vet egentlig ikke, sykdom tror jeg. Plutselig ble stemmen henne hakket mer alvorlig, mens hun biter nølende i en brus flaske. Hun drikker Mozell.

Nr.2 Hva gjør deg glad?

Hun rister dømmende på hodet, mens hun gjentar spørsmålet på en litt annerledes måte. Så skiller leppene seg og ut kommer ordene. Musikk gjør meg glad og hyggelige mennesker.

Nr.3 Hvilket band ville du sett live, de kan være døde?

The Beatles, of course. Et konstant svar. Får jeg backstage pass? kanskje?

Nr.4 Favoritt film og hvorfor?
Vanskelig spørsmål egentlig. Fordi det er en del filmer jeg liker. Det kommer frem at skrekkfilm er favoritt sjangeren hennes. ''Amnityville Horror'', hun utdyper med å forklare en av scenen i filmen. Indianer mannen som står på badet. Han er grunnet til at jeg har sluttet å vaske ansiktet ned om kvelden. da vet du grunnen.


Nr.5 Har du noen ticks?
JA! når jeg spiser hjemme må legge igjen en liten bit på tallerkenen. Sier hun med et stor smil klistret på ansiktet. Hun tar seg en kort pause for å biter i leppen og stirrer ut i uendeligheten. Ellers har jeg vel ikke så mange ticks, som jeg har merket selv...Jo! En tikk jeg har er at jeg snakker med meg selv i utide, når det ikke passer idet hele tatt. Det er et problem.


Nr.6 Hva er din landeplage?
Min landeplage, som jeg absolutt ikke vil ha der? Igjen, gjentar hun spørsmålet med sin egen vri. Jeg har begynt å se et mønster her. ÅH! Jeg vet, hva heter den ah? Han som er gift med hun Nicole Kidman. Vent ah, jeg skal google han. Keith Urban. ''I wanna love somebody like you'' og den der'e ''Not supposed to love you anymore'' av Bryan White.


Nr.7 Hva er favoritt barndomsminnet ditt?
Uhm, jeg vet ikke jeg, må vel bli da jeg spilte nintendo. Nei nei, det må nok være juleaften. Hvert år da jeg går ned, var jule treet tent og gavene lå under treet. Så så jeg på tre nøtter til askepott.


Nr.8 Hva leser du nå hva ville du brent?
Nå leser jeg ''Jorden rundt på 80 dager'' av Jules Verne. Jeg brenner ikke bøker. Sier hun med et overlegent blikk ned i data skjermen .Tydeligvis opptatt med noen annet, mens hun er opptatt med å bitte underleppen sin, spør jeg det neste spørsmålet.

Nr.9 Hva er først favoritt bandet ditt?
Hun ler. Telles boy band? Sier hun med et smile. Ikke noe jeg er stolt av eller egentlig. Westlife! Husker jeg fikk den første cd da jeg var 9 år, til morsdag av bor og far. And i've been hooked ever since. Til jeg var 15. Det var visst viktig for henne og påpeke dette faktumet.

Nr.10 Har du en daglig rutine?
Jeg har et kvelds ritine. Kl 9, eller så tidlig som mulig egentlig. Ehm så vasker jeg ansiktet eller først setter jeg opp håret i en knute og så vasker jeg ansiktet . Også smører jeg ansiktet med fuktighetskrem, men det er etter jeg har skiftet til pusj. Så går jeg opp og drikker et glas vann, pusser tennene og sier god natt til folk og dyr. Så ser jeg på t.v. eller leser, en halvtime time og så sover jeg.


Nr.11 Hva skjer om du ikke får fullført denne rutinen?
Jeg blir veldig greten dagen etter.



Vi håndhilser farvel. Hun har et fast håndtrykk, vi ler idet hånden henne knekker.

1 comment:

Luka said...

:)
Jeg er skikkelig heit på det bildet da. Det er greit å være sjalu Merete.