Saturday, March 30, 2013

Påske-hilsen fra Sydney!


God Påske!

Håper alle har hatt det fint, ferien min startet ikke før igår. Det skal bli gått med litt ekstra tid til å gjøre ferdig prosjekt oppgaven min i immunologi og ta en titt på psykologi rapporten som skal gjennomføres etter påsken. Jeg har vært utrolig dårlig på å oppdatere hva jeg har gjort i ferien skråstrek studieløpet. Jeg skal prøve å bli flinkere. Kanskje det dukker opp ett par innlegg nå som jeg har fri.
 

Jeg dro for litt siden, sammen med Ingeborg, til "The Moonlight cinema" det var utrolig trivelig. Hun hadde kjøpt noen påskeegg og jeg tok med påske marsipan jeg fikk tilsendt fra mine kjære foreldre. Vi satt på pledd utendørs under himmelen, mens flaggermusene fløy over oss. På lerretet viste de "Beautiful Creatures" jeg syntes filmen ar bra, stilig effekter, men det da hun ene heksen eller caster fikk det til å snø må ærlig innrømme at jeg fikk litt hjemlengsel, selv om det ikke så ut som ekte snø... akk. akk. Idag har jeg lagd lamme frikasse for hele husholdningen og jeg tror det kommer til å vare en god stund. Jeg dokumenterte hendelsen med både nøyaktighet og iver.
 

I tillegg har jeg lagd muffins. Endelig! Jeg har hatt så lyst på muffins de siste par dagene at jeg var på vei til å rive ut håret mitt og prøve å flette en ovn. Hemmeligheten min er å bruke en toaster. Jeg er temmelig genial når det kommer til permanente make-shift løsninger. Jeg tror jeg her offisielt innmeldt i fattig-student-R-us. Lagde både banan og sjokolade muffins mens jeg ventet på at kjøttet skulle koke. Jeg kaller de «Tuffins», get it. Jeg er rett og slett ei artig lita skrue. De sier et bilde er verdt mer enn tusen ord så da lar jeg pixlene overta.

Jeg må bare si en siste ting. Det er så deilig med noe ordentlig mat igjen, jeg holdt på å bli gal av stir-fry.. Det er ikke like godt som når mamma lager det, men det smaker idet minste som det skal og jeg er stor fornøyd senere ikveld skal jeg samle troppene, de jobber alle til sent, og så skal vi spise en godt måltid. Håper de liker det!

Det er så koselig der! Man kunne lei ligge sofa, så ut til å være komfy.




Kjøpte en skjokolade kanin til hver av romkameratene min.
Var innom slakteren
Gulerot ca 4, har ikke vekt. Øyemål er ikke nøyemål
Jeg lært idag at persillerot er parsnip på engelsk.
litt over 1kg lam. Burde ha kjøpt fille, det var mye som gikk bort i rensingen.




Da var det på tide å bake litt, mens kjøttet koker.




Action picture!
 
Toasty muffins!


Check the meat. Everythings good.

Everything is going very well.

Ser så godt ut!

Tuffins er ferdig!

Mhmm! Roomies har nesten spist opp alle, det er bra jeg sparte på ett par.







Lagde sausen, hadde ikke den fantastiske krydder/tea silen, så det ble kvernet pepper.

Lagde masse saus...

Carisma poteter, veldig gode.

Spent på smaken. Vellykket!

2 comments:

Anonymous said...

Hei, jeg visste ikke at du var så flink til å lage mat! Gleder meg til du kommer hjem og skal kokkelere for meg! Det blir fint vel.
Virker som roomiene dine er hyggelige og at dere har det koselig! Husker ikke hvor mange det var? 4?

Anonymous said...

Send meg en tuffin!