Showing posts with label Challenge. Show all posts
Showing posts with label Challenge. Show all posts

Saturday, February 28, 2009

Ain't nothing to do

Ever wonder what your music library say about you? Well here's your chance to find out.
¤Put Your songs on shuffle
¤For each question, press the next button to get your answer (there's really no piont in cheating...)
*You must write down song/artist (even if it doesn't make sense)
*Include any comments in parenthesis
*Post with #23 as your Title

1.How do you feel today? Protect Me from What I Want – Placebo (I have a dangerous mind.)

2.What's your outlook on life? True Love by the Hour – Rye Coalition (Not seeing a link.)

3.What do strangers think of you? You got it – Mudhoney (You see I have that little extra, that just catches their eye...)

4.How is you love life? Charmless Man (Den var litt slem)

5.How will your love life be in the future? To Wish Impossible things – The Cure (Det er visst en ray of sunshine headed my way)

6.What is your biggest regret? Enjoy the silence – Depeche Mode (Don't speak unless I can improve the silence?)

7.What is your biggest fear? You know you're right – Nirvana (Jeg har rett... DET er en skummel tanke det ja.)

8.What do you think about the most? Dancehall – Blur (Liker å danse men jeg er da ikke obsessed er jeg vel?)

9.What is your motto? I'm not like everybody else- The kinks (I'm Special, what can I say)

10.What are you going to do on your next vacation? To be of use – Smog (Endelig!)

11.What song should they play on your birthday? I Never Came – Queens of the Stone Age ( kommer jeg til å droppe min egen bursdag?)

12.What song should they play at your funeral? 39 – The Cure (Blir jeg ikke eldre?)

13.How do you feel today? Orange crush – R.E.M. (I do sort of love oranges for the time being)

14.What is your biggest secret? I U She – Peaches (Hahaha)

15.What is your life story? Give the people what they want – The Kinks (Story of my life)

16.The soundtrack of your life? Outsider – The Ramones (That's alittle harsh)

17.You and your best friend are: Trust – The Cure (Aww who nice.)

18.What does next year have in store for me? Make it now agian- Mudhoney (Kanskje jeg burde leve mer I nuet?)

19.What do I say what life gets too hard? Like cockatoos – The Cure (Åh ja sier det konstant. Like a cocktoos!)

20.What Song will I dance to at my wedding? Is it my body – Alice Cooper (So leave me the hell alone? Guess I'm not marital material)

21.Your favourite saying? Saturday Night's Alright for fighting – Elton John (Saturaday's alright for a whole bunch of things!)

22.How will I die? Finer days (Do I die in my prime? Or in a downwards spiral?)

23.What will you post this list as? Ain't nothing to do – Green River (Perfect description!)

*Tar frem hvit hanske og slår Kathinka & Jeppe* Game on!

The Magic Button

Da har jeg fulgt den fantastiske oppskriften til Jeppe om "How to make a band". I tok en liten dasj av wikipedia sin randomness, blandtet det sammen med en finfin qoutation og lot det surre sammen med et tilfeldig bilde fra Flicker. Etter hele 5 minutter var det ferdig og klar for postage.

Band name: Hollow Man av R.E.M. (Jeg tar det som et tegn)
Album title: All Out Before It Comes
Tah-Dah!

Bandet firste single ville nok blitt noe som Green River sin "Rehab Doll". Just to mess with their heads.

"Låner" oppskriften fra Jeppe.
1. Gå på Wikipedia. Trykk "Random Article" på siden. Overskriften på den føste siden som kommer opp vil være bandnavnet ditt.

2. Gå på Quotations Page. Trykk "Random Quotations". De siste fire eller fem ordene i det siste sitatet på siden er navnet på bandets første CD.

3. Gå på Flickrs Explore Last 7 Days. Det tredje bildet vil være albumcoveret.

4. Put it all together, and tell me about it!

I challenge everyone, especially Kathinka.

Thursday, February 5, 2009

Utfordring tatt på bøyde albuer...

Nå som jeg har blitt utfordret av Kathinka, får jeg vel slå ut håret. Må innrømme at jeg måtte se på bloggen til Elizabeth for å finne ut av oppgaven. Så dette er altfor dårlig Kathinka! Anyways here goes... Jeg har ikke 6 mapper så derfor tok jeg det 6 bildet. So without further adue, I give to you Picture nr. 6 da da da DAAA!

Ja hva er det jeg kan si om dette bildet her da. Alle vet jo at jeg elsker denne fortellingen, ''Alice in Wonderland'' og alle film adapsjonene siden den gang. Som dere sikkert alt har skjønt er dette en filmplakat av Disney versjonen. Jeg fant bildet mens jeg bladde gjennom gamle filmplakater på nettet. Elsker jo sånne ting. Har alt startet en liten og beskjeden samling på to plakater. ''Alice in Wonderland'' og ''Phantom of the Oprah'', begge som teaterforestillinger. 'The Mad Hatter' er blant favoritt karakterene mine noen gang. Sammen med 'the Cheshire Cat' og 'the White Rabbit'. De er jo riv ruskende gale alle man i den boken der men de tre fanget interessen min. for ikke å glemme the White Knight og alle de fantastiske oppfinnelsene sine. Jeg vokste opp med denne fortellingen og hver gang jeg leser den finner jeg noe nytt spennende. Jeg kjenner meg igjen i de forskjellige karakterene utifra hvilken sinnsstemning jeg har der og da. Dere er kanskje uenige med meg når det gjelder hvor fantastisk denne boken virkelig er og det får bare være. For du skjønner akkurat når det gjelder denne fortellingen, slår jeg hardt ned på kritikk. Mest fordi jeg elsker den så sterkt som jeg gjør, men for all del feel free to state your mind!

Kathinka hadde rett dette var morsomt! Jeg får vel pass it on Like drugs through our veins so are the challenges of our lives. Jeg utfordrer Jeppé, følte meg litt som Ash akkurat nå."Jeg velger deg Jeppémon!" ...Nærd! Jeg vet... Kos deg, and to quote a wise old lad "Ta utfordringen på strak arm..."

Thursday, January 15, 2009

As if...

"There's still a little bit of your taste, in my mouth
There's still a little bit of you laced, with my doubt
It's still a little hard to say, what's going on

There's still a little bit of your ghost, your witness
There's still a little bit of your face, I have not kissed
You step a little closer each day, that I can't see what's going on

There's still a little bit of your song, in my ear
There's still a little bit of your words, I long to hear
You step a little closer to me
So close that i can't see what's going on"
Jeg syntes den sangen, ihvertfall de tre versene er så fine.
Også har jeg *kremt* synget på den i hele dag til Kathinka sin stor skrekk....

Hvorfor må man hele tiden oppleve motstand? Vel, riktignok ikke hele tiden. Kun en gang i uka, og annenhver helg. Merkelig, ikke sant? For da kommer motgangen... Da skal det som egentlig var en kjempe bra dag slash uke, slenges opp i luften og lande på den verst tenklig måten. Kun fordi naturlovene sier: ''It's your turn to burn!''. Da skal man motarbeides SÅ til de grader. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Det frister å rømme de dagene, for jeg har gått lei å bli kverulert med, på ting jeg VET jeg har rett på, eller krangle om HELT unødvendige ting. Selvsagt må man ha litt motgang, men at noen konstant dunker meg i hodet med en stein... Nei, takk og farvel, det overlever jeg fint uten. Dere har helt sikkert opplevd det selv...

Sail away with me honey...

Dette ble riktignok et litt hissig innlegg, så det må jeg bare beklage. Det er blitt skrevet litt 'in the heat of the moment'. Burde sikkert ha ventet til i morgen med å blogge, men hvem gidder sånt. Det er vel egentlig rimelig teit å klage, jeg har det jo veldig bra. Jeg har verdens beste bestevenn og en god gutt som har forhekset meg. Er nok bare litt stressa, med alt som skal gjøres på skolen, jeg har selvfølgelig ventet til siste mulighet... Igjen. For ikke å glemme jobben min som har greid å kludre til kontrakten min. Endelig fikk jeg vite hvorfor jeg ikke har fått lønn på tre måneder. Syntes det er ganske komisk. Anywho.. Enough about me, more about you! Hvordan har dagen din vært?
SoNg Of ThE wEeK:
Puddle of mudd – Blurry
Den sangen greier, selv etter 5 år å fremkalle sterke følelser i meg.

Jeg må ha men en til sang..
Blur – I'm Just a Killer for Your Love

P.S. Here's a little fun fact for yah, det venstre øye mitt er så tørt at det lager lyder når jeg blunker. Kanskje jeg budre vurdere Dailies Aqua Comfort Plus... Just a thought.

Wednesday, November 12, 2008

The Dueling Glove

Okey nå har Merete gått lei av å skrive engelsk, jeg kom nettopp hjem fra teater og er for sliten til å tenke. Men jo frøken Kathinkus har utfordret meg, så da får jeg trekke opp buksen, rulle opp ermene og slå meg til ro, here you...

4 jobber jeg har hatt:
- 2Søstre
- ICA NÆR
- Barnevakt (en gang)

4filmer jeg kan se om igjen:
- Rocky Horror Picture Show
- Requiem for a dream
- Labyrinth
- The Dark Knight

4TV show jeg liker:
- Scrubs
- Supernatural
- Will&Grace
- The L Word

4 steder jeg har vært på ferie:
- Japan
- Amerika
- England
- Italia

4websider jeg besøker daglig:
- Itslearning
- Youtube
- Piratebay
- Blogger

4steder jeg heller ville ha vært nå:
- California
- Tivoli
- På teater
- I fantasi verden min, sammen med Ioan Gruffudd

Jeg tror ikke den utfordringen gikk så bra maglet to jobber, men sånn er livet når man ikke har hatt flere jobber enn det. Har ikke vært avisbud engang, oh crack I know! Jeg føler at er er på sin rette plass å utfordre dere tilbake. Øhm men om hva.

Hva er den ene tingen du nekter å jobbe som?
- Barnehagetante

Hva hadde du brukt tre magiske ønsker på?
1. Å bli en skuespiller (slik at jeg kan leve av det resten av livet)
2. Ekte kjærlighet
3. Magiske evner